Algemeen

Moet ik een abonnement afsluiten om een wijndoos te ontvangen?
Nee hoor, je bent vrij om te bestellen wanneer je wilt. Er zijn geen abonnementen of verplichte afnames. Mocht je echter met een vaste frequentie en samenstelling een wijndoos willen ontvangen laat het ons weten. Dan regelen wij dat.

Op welk moment moet ik mij registreren?
Als je een bestelling plaatst dien je je gegevens achter te laten. Eerder hoef je jezelf niet te registreren.

Waar vind ik de algemene voorwaarden??
De algemene voorwaarden vind je hier

Prijzen

Waarom hanteren jullie vaste prijscategorieën en geen prijs per fles?
Bij het selecteren van wijn baseren wij ons op jouw smaak en hanteren wij een prijsrange. Wij zoeken binnen die prijsrange naar wijnen die passen bij jouw smaakprofiel. Ons uitgangspunt is een gemiddelde inkoop- en verkoopprijs. Daardoor zijn wij flexibeler in onze selectie en kunnen wij jouw smaak het beste bedienen. Hierdoor ontvang je soms een wijn die qua prijs hoger ligt dan de door jou aangegeven prijscategorie, maar ook soms lager. Wij zorgen ervoor dat wij nooit onder het totaal door jou betaalde bedrag komen.

Wijnen

Kan ik wijn die ik geproefd heb ook per doos bestellen?
Jazeker, na een eerste bestelling heb je toegang tot jouw account. Binnen jouw account heb je een overzicht van de ontvangen en bestelde wijnen. Per fles kan je aangeven of je een doos wilt bestellen. Omdat wij met kleinere importeurs werken kan het echter voorkomen dat een wijn niet meer te krijgen is. Wij adviseren je dan graag voor een vervangende wijn.

Hoe kan ik zien welke wijnen ik gekocht heb?
Zodra je de doos hebt samengesteld qua type en prijs gaat Provinto met de analyse van jouw wijnprofiel aan de slag. Vanuit de analyse koppelen wij onze wijn met jouw smaak. Vervolgens krijg je van ons een email met daarin de link naar jouw account. Hierin staan de wijnen die je gaat ontvangen.

Wanneer ontvang ik mijn Provinto wijndoos?
Binnen 2 tot 5 werkdagen is het uitgangspunt (de Waddeneilanden uitgezonderd). Bij een speciale smaak of specifieke wens kan het echter iets meer tijd in beslag nemen. Wij informeren jou hier tijdig over.

Kan ik een Provinto wijndoos retour sturen?
Dit kan. Neem hiervoor contact op met ons via email info@provinto.nl of telefoon 0619431681. De algemene voorwaarden zijn hierop van toepassing.

Kan ik de Provinto wijndoos ook op een andere locatie laten bezorgen?
Natuurlijk. Geef dit afleveradres op als je de details van je bestelling invult en wij bezorgen het op de aangegeven locatie.

Wijnprofiel

Waar vind ik mijn wijnprofiel?
Jouw wijnprofiel wordt opgeslagen binnen jouw account. Binnen jouw account kan je het wijnprofiel veranderen of uitbreiden.

Cadeaubon

Kan ik de waarde van de cadeaubon ook in meerdere malen verzilveren?
Dat kan. De restantwaarde wordt bijgehouden en kan bij een volgende bestelling worden ingewisseld.

Wat gebeurt er als ik niet het volledige bedrag van de cadeaubon besteed?
Het tegoed van de cadeaubon wordt in ons systeem bijgehouden. Bij een volgende bestelling geef je de cadeaubon code mee. Het tegoed wordt dan automatisch verrekend.